Ἐγὼ τώρα ἐξαπλώνω ἰσχυρὰν δεξιὰν καὶ τὴν ἄτιμον σφίγγω πλεξίδα τῶν τυράννων δολιοφρόνων . . . . καίω τῆς δεισιδαιμονίας τὸ βαρὺ βάκτρον. [Ἀν. Κάλβος]


******************************************************
****************************************************************************************************************************************
****************************************************************************************************************************************

ΑΙΘΗΡ ΜΕΝ ΨΥΧΑΣ ΥΠΕΔΕΞΑΤΟ… 810 σελίδες, μεγέθους Α4.

ΑΙΘΗΡ ΜΕΝ ΨΥΧΑΣ ΥΠΕΔΕΞΑΤΟ… 810 σελίδες, μεγέθους Α4.
ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

****************************************************************************************************************************************

TO SALUTO LA ROMANA

TO SALUTO  LA ROMANA
ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
****************************************************************************************************************************************

ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΠΟΔΕΙΞΙΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΕΩΣ ΤΩΝ ΓΙΓΑΝΤΩΝ

ΕΥΡΗΜΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΟΣΟΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΝ ΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑΣ ΟΣΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΜΙΑΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΜΕΛΙΩΣΙΝ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΚΑΤΑΚΛΥΣΜΙΑΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΑΝΕΥΡΕΣΙΣ ΤΟΥ ΜΟΜΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΔΑΚΤΥΛΟΥ! ΙΔΕ:
Οι γίγαντες της Αιγύπτου – Ανήκε κάποτε το δάχτυλο αυτό σε ένα «μυθικό» γίγαντα
=============================================

.

.
κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα

17 Ιουλίου 2012

Νίκος Λυγερός-ΑΟΖ: δέσμευση, αποφάσεις, επιτροπή και πρόταση για νομοσχέδιο!


ΑΟΖ: δέσμευση, αποφάσεις, επιτροπή και πρόταση για νομοσχέδιο!

Πέντε κείμενα των τελευταίων 2 ημερών από τον Νίκο Λυγερό με συγκεκριμένες προτάσεις περί θέσμισης Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης από την Ελλάδα. 
ΑΟΖ και πρωθυπουργική δέσμευση
Είχαμε βέβαια την προγραμματική σύγκλιση, όπου ήταν γραμμένη η συστηματική προετοιμασία για ανακήρυξη της ΑΟΖ, αλλά ο καθένας μας μπορούσε με επιφυλακτικότητα να θεωρήσει ότι ήταν απλώς μια διπλωματική έκφραση από την τρικομματική κυβέρνηση. Τώρα όμως με τη δήλωση του Πρωθυπουργού στη Βουλή των Ελλήνων, έχουμε στην ουσία μια πρωθυπουργική δέσμευση, η οποία δεν ήταν μόνο μια αναφορά στο γραπτό κείμενο, αλλά και μια επισήμανση δίχως διπλωματικό ύφος, διότι η επιλογή της λέξης σύντομα, που μάλιστα έγινε δύο φορές, δεν ήταν απαραίτητη. Πιο συγκεκριμένα ο Πρωθυπουργός είπε: «Μπορεί να φαίνονται συνοπτικά, αλλά και τα τέσσερα αυτά σημεία ανοίγουν νέους δρόμους για την άσκηση εξωτερικής πολιτικής. Χωρίς να αμφισβητούνται τα παραδοσιακά ερείσματα και οι συμμαχίες της Ελλάδας αναζητούνται νέες τοπικές συνεργασίες, δίνεται έμφαση στην ανακήρυξη της ΑΟΖ που πρέπει να γίνει πολύ σύντομα. Προσεχτικά, αλλά σύντομα». Πριν από αυτή τη δήλωση δεν υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα ένας Πρωθυπουργός να πει κάτι το ανάλογο και μάλιστα δύο φορές η Ελλάδα δεν έκανε οριοθέτηση ΑΟΖ με την Κύπρο, ακόμα και αν δύο Πρόεδροι της τελευταίας το πρότειναν. Μόνο στις τελευταίες εκλογές είχαμε μια επίσημη αναφορά από τα κόμματα της Ελλάδας. Στη συνέχεια είχαμε την πρώτη γραπτή αναφορά της Κυβέρνησης στο θέμα της ΑΟΖ. Τώρα με αυτήν την πρωθυπουργική δέσμευση δικαιώνονται άνθρωποι σαν τον Θ. Καρυώτη, τον Β. Μαρκεζίνη, τον Η. Κονοφάγο, τον Α. Φώσκολο και τον Σ. Κασσίνη που τόσα χρόνια παλεύουν για να δώσουν στην Ελλάδα το πλαίσιο της ΑΟΖ. Πρέπει όμως τώρα να περάσουμε σε πρακτικό επίπεδο και να δούμε τις λεπτομέρειες για τη διατύπωση του κειμένου της θέσπισης της ελληνικής ΑΟΖ, αλλά και να αναπτύξουμε τα στρατηγικά σχήματα που απαιτούν οι οριοθετήσεις της ΑΟΖ, έτσι ώστε να περάσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται στα επόμενα στάδια αυτού του ανοίγματος. Ας καθοριστούν σύντομα οι αρμοδιότητες για να περάσουμε στην υλοποίηση. Διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να αποδείξουμε ότι η Ελλάδα περνάει σε άλλη φάση. Αυτό το έχει ανάγκη ο ελληνικός λαός, αλλά και οι στρατηγικές επενδύσεις που θα προσφέρουν νέες δυνατότητες στην πατρίδα μας. Πρέπει λοιπόν να συνεχίσουμε το έργο μας, έτσι ώστε να μην υπάρξει καμιά επιπλέον καθυστέρηση λόγω της παραδοσιακής γραφειοκρατίας. Ο αγώνας της ΑΟΖ θα αποκτήσει το πρώτο του νόημα μόνο όταν το νομοσχέδιο της ΑΟΖ ψηφιστεί από την Βουλή των Ελλήνων. Η μαχητικότητα παραμένει μέχρι να έχουμε ένα απτό αποτέλεσμα. Η πρωθυπουργική δέσμευση είναι σημαντική και πρέπει να υποστηριχθεί και από τα άλλα κόμματα ακόμα και αν δεν ανήκουν στην κυβέρνηση, διότι το θέμα της ΑΟΖ είναι υπερκομματικό και εθνικό. Το έχει ανάγκη η Ελλάδα, ήρθε η ώρα να γίνει δικαίωμά της.

ΑΟΖ και ιστορικές αποφάσεις
Τώρα φτάσαμε σε μια νέα φάση με τις προγραμματικές δηλώσεις των κομμάτων της Βουλής των Ελλήνων. Μετά από τις δύο εκλογές και τις δυνητικές κινήσεις εισχωρούμε στην επόμενη πραγματικότητα. Η αλλαγή φάσης δεν προκαλείται μόνο από την ψήφο εμπιστοσύνης, την οποία μερικοί τη θεωρούν μια απλή τυπική διαδικασία. Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να παρθούν ιστορικές αποφάσεις για το μέλλον της Ελλάδας. Δεν μιλάμε πια για κομματικές απόψεις μόνο, αλλά για την ελληνική πραγματικότητα. Και ένα από τα κυρίαρχα θέματα είναι αυτό της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Ήρθε η ώρα να δούμε όχι πια τις εκλογικές δηλώσεις που, όπως το ξέρει ο καθένας μας, αλλάζουν ανάλογα με την κατάσταση, αλλά τις δηλώσεις της κυβέρνησης. Σε αυτό το πλαίσιο θα αξιολογηθούν από όλους και οι θέσεις πάνω στο θέμα της ΑΟΖ. Διότι όλοι ξέρουμε ότι δίχως ΑΟΖ, δεν θα έχει προβλήματα μόνο η Ελλάδα, αλλά και η ίδια η κυβέρνηση. Οι ημερομηνίες της Κύπρου είναι ξεκάθαρες: 1988 επικύρωση του Δικαίου της θάλασσας, 2003 οριοθέτηση με την Αίγυπτο, 2004 θέσπιση της κυπριακής ΑΟΖ, 2007 οριοθέτηση με το Λίβανο, 2010 οριοθέτηση με το Ισραήλ, 2011 ανακάλυψη φυσικού αερίου. Στην Ελλάδα μετά το 1982 με το Δίκαιο της θάλασσας έχουμε ως ημερομηνία το 1995 με την επικύρωσή του. Από τότε, λες κι έχει σταματήσει ο πολιτικός χρόνος στην πατρίδα και δεν υπάρχει καμιά απόφαση τέτοιας εμβέλειας. Ενώ υπάρχουν ήδη 134 χώρες που έχουν θεσπίσει την ΑΟΖ τους. Στη νέα φάση που βρίσκεται η Ελλάδα πρέπει να παρθεί η απόφασή της. Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία. Με άλλα λόγια, η ΑΟΖ θα λειτουργήσει και ως αξιολογία της κυβέρνησης και όχι μόνο αξιολόγηση. Διότι σε αυτή τη νέα φάση, θα μάθουμε με άμεσο τρόπο αν η ΑΟΖ ανήκει πραγματικά στην κυβέρνηση και ποιος πραγματικά την προωθεί επί του πρακτέου. Διότι δίχως πράξεις δεν αλλάζει η πραγματικότητα. Κι όπως κανείς δεν μπορεί να μιλήσει για κινδυνολογία περί θέσπισης δίχως να γίνει γελοίος, δεν υπάρχει ούτε αυτό το επιχείρημα. Ακόμα και το πλαίσιο της οριοθέτησης, το οποίο έχουμε αναλύσει στρατηγικά, είναι ξεκάθαρο, ειδικά αν το συνδυάσουμε με τα εκτιμώμενα αποθέματα της Ελλάδας όσον αφορά στο φυσικό αέριο και το πετρέλαιο. Κατά συνέπεια, αφού πλέον υπάρχει πολιτική ωριμότητα και θέληση, πρέπει τώρα να δούμε αν είναι ικανές να περάσουν στην υλοποίηση του οράματος της ελληνικής ΑΟΖ. Αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να προσποιούμαστε, θα είμαστε άξιοι της μοίρας ως Έλληνες και θα περάσουμε άμεσα στην επόμενη φάση, δηλαδή στις εκλογές, δίχως όμως τα πλεονεκτήματα που έχουμε με το timing που συνδυάζεται με την Προεδρία της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Γι’ αυτούς τους λόγους θα απαιτήσουμε τουλάχιστον ιστορικές αποφάσεις από τους πολιτικούς. Διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο θα δώσουμε κουράγιο στο λαό μας και θα πέσει σήμα στο εξωτερικό ότι η Ελλάδα αρχίζει τον αγώνα των υδρογονανθράκων στην Ανατολική Μεσόγειο προς όφελος όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο της χώρας. Έτσι θ’ αλλάξουμε την εικόνα και την πραγματικότητα της Ελλάδας.

Από το όραμα στην επιτροπή της ΑΟΖ
Για να συνειδητοποιήσουμε μερικές φορές ότι γράφεται η ιστορία, μερικά γεγονότα είναι αναγκαία, αλλιώς έχουμε την εντύπωση ότι απλώς εκτελούμε μία καθημερινή αποστολή. Αν όμως θυμηθούμε ακόμα και ελάχιστα γεγονότα, τότε αντιλαμβανόμαστε την ιστορικότητα μιας διαδρομής ή μάλλον ενός μαραθωνίου. Αν καταγράψουμε την άφιξη και μόνο, δεν αναδεικνύουμε την πορεία και τις δυσκολίες της. Η ελληνική ΑΟΖ δεν είναι πια μόνο ένα όραμα, αλλά έγινε ένας στρατηγικός στόχος. Κανείς πια δεν μπορεί να μιλήσει για φαινόμενο μόδας, ούτε για εθνικιστική προσέγγιση, δίχως να γελοιοποιηθεί από τα ίδια του τα λεγόμενα. Κανείς πια δεν μπορεί να πει ότι δεν είναι ενημερωμένος με το θέμα, μάλιστα μερικοί μας κατηγορούν με αληθινό ελληνικό χιούμορ ότι τους τα έχουμε «κάνει τσουρέκια» με την ΑΟΖ. Σε λίγο ακόμα και φίλοι θα κάνουν αίτηση στα ανώτατα όργανα του κράτους, για να γίνει επιτέλους θέσπιση και να σταματήσουμε να παιδεύουμε τον κόσμο με τις διαλέξεις μας. Ξεχνούν βέβαια ότι όταν κατηγορούσαν τον Σωκράτη ότι έλεγε συνεχώς τα ίδια, εκείνος απαντούσε ότι όντως έλεγε τα ίδια και μάλιστα με τον ίδιο τρόπο. Αυτή είναι και η δική μας αποστολή, διότι αν δεν υπάρχει χειροπιαστό αποτέλεσμα, η μαιευτική δεν σταματά το έργο της. Η ελληνική ΑΟΖ ξεπέρασε πλέον το στάδιο του οράματος και μέσω της θέσπισης της θα γίνει μια πραγματικότητα. Αυτός θα είναι και ο πρώτος σκοπός της επιτροπής της ΑΟΖ που πρέπει να λειτουργήσει παρά τον Πρωθυπουργό για την πατρίδα μας, έτσι ώστε να είναι όσο πιο επίσημη γίνεται, για να παράγει ένα έργο άμεσα αναγνωρίσιμο από τις άλλες κυβερνήσεις. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας πια, ότι τελείωσαν τα λόγια για την ΑΟΖ και θέλουμε πια πράξεις για την υλοποίησή της. Πρέπει λοιπόν να ενωθούν οι ειδικοί του θέματος για να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται πράξη το νομοσχέδιο της. Αυτή η επιτροπή θα πρέπει να ενημερώσει κι όλα τα άμεσα ενδιαφερόμενα υπουργεία με έναν τρόπο υπερκομματικό, έτσι ώστε να καταλάβουν όλοι ότι το θέμα είναι όντως εθνικό και τίποτα άλλο. Η Ελλάδα χρειάζεται απαραίτητα να έχει την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη για να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, διότι ο ελληνικός λαός δεν μπορεί ν’ αντέχει ες αεί πιέσεις, δίχως να γίνεται τίποτα από την πλευρά μας. Αρκετά κράτησε η άμυνά μας, τώρα πρέπει να περάσουμε σε μία δυναμική αντεπίθεση, για να έχουμε λόγο στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ανατολική Μεσόγειο. Πρέπει να ενισχύσουμε την Κύπρο μας και πρέπει να εκμεταλλευτούμε και τις δυνατότητες που προσφέρει η Κυπριακή Προεδρία. Υπάρχει πολιτική ωριμότητα, υπάρχει στρατηγική ανάγκη. Η επιτροπή της ΑΟΖ πρέπει να έχει όλα αυτά τα δεδομένα στο μυαλό της και να προχωρήσει ορθολογικά και αποτελεσματικά, για να αφήσει ένα ιστορικό έργο στην πατρίδα μας. Μόνο έτσι παράγουμε και μέλλον για την Ελλάδα. 

Περί νομοσχεδίου θέσπισης ΑΟΖ
Για πρώτη φορά στην ιστορία της Βουλής των Ελλήνων αναφέρθηκε άμεσα και επί του πρακτέου, το θέμα της Ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Αναφέρθηκαν σε αυτήν και η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση μέσω πρωθυπουργού, υπουργών, προέδρων και βουλευτών. Αυτό είναι η απόδειξη ότι έχουμε όντως φθάσει σε μια πολιτική ωριμότητα που επιτρέπει να εξετάσουμε και σε αυτό το πλαίσιο το Νομοσχέδιο θέσπισης ΑΟΖ. Με άλλα λόγια πρέπει τώρα να προχωρήσουμε και στο τεχνοκρατικό επίπεδο της ΑΟΖ. Προτείνουμε ήδη ως υπόδειγμα, για να μιλάμε συγκεκριμένα, θέσπισης ελληνικής ΑΟΖ, την τροποποίηση θέσπισης της Κυπριακής ΑΟΖ του 2004. Με αυτόν τον τρόπο δείχνουμε ένα χειροπιαστό παράδειγμα που λειτουργεί εδώ και χρόνια και είναι βέβαια αποδεκτό από τον ΟΗΕ. Έτσι γίνεται αντιληπτό από όλους ότι δεν αναζητούμε ούτε μια ριψοκίνδυνη θέσπιση, όπως λένε οι μη ειδικοί του θέματος, ούτε μια νομική καινοτομία. Ακολουθούμε πιστά τη διαδικασία που προβλέπεται από το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982, το οποίο έχει επικυρώσει η πατρίδα μας από το 1995. Η Ελλάδα πρέπει να ακολουθήσει αυτή τη στρατηγική και να ανακοινωθεί στους εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και στις άλλες χώρες που έχουν τεχνογνωσία και τεχνολογία, για να υπάρξουν στρατηγικοί επενδυτές μεγάλης εμβέλειας. Διότι η ΑΟΖ είναι η μόνη που έχει αυτή τη δυνατότητα. Πρέπει λοιπόν το Νομοσχέδιο θέσπισης να περάσει στο επίσημο στάδιο για να μπορέσει να το ψηφίσει η Βουλή των Ελλήνων. Και πριν από αυτή την ψηφοφορία θα πρέπει να γίνει απόλυτα γνωστό το κείμενο από όλους τους βουλευτές, για μπορέσουν να εκφραστούν με πλήρη γνώση και συνείδηση, έτσι ώστε να αποφύγουμε πολιτικάντικες αντιπαραθέσεις δίχως νόημα και ουσία. Διότι θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό αυτή η ψηφοφορία να δώσει ένα ηχηρό μήνυμα πλειοψηφίας για όλους τους Έλληνες που περιμένουν πώς και πώς αυτή τη θέσπιση. Όταν η πατρίδα μας καταπιέζεται οικονομικά, είναι εγκληματικό να καθυστερούμε αυτή τη διαδικασία του νομοσχεδίου θέσπισης της ελληνικής ΑΟΖ. Ξέρουμε όλοι πλέον ότι δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία. Η θέσπιση της ελληνικής ΑΟΖ είναι μια πράξη που γίνεται μονομερώς λόγω του Δικαίου της Θάλασσας. Όλα εξαρτώνται αποκλειστικά από εμάς, από τον ελληνικό λαό και τους βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων. Αυτή η Βουλή πρέπει να είναι η Βουλή της Ελληνικής ΑΟΖ. Αυτή η ιδιότητα πρέπει να γίνει πραγματικότητα. Επιπλέον έχει μια ιστορική αξία που είναι κατανοητή σε όλους. Σπάνια οι πολιτικοί έχουν να πάρουν ιστορικές αποφάσεις. Τώρα αυτή η σπάνια ώρα έχει έρθει. Από αυτήν η Ελλάδα θα αποκτήσει ένα νέο ρόλο και αυτός θα είναι και ενεργειακός και γεωπολιτικός. Το Νομοσχέδιο θέσπισης της Ελληνικής ΑΟΖ είναι η αρχή αυτής της ιστορικής εποχής. 

Γαύδος και ελληνική ΑΟΖ
Όταν εξετάζουμε με ακρίβεια τα κοιτάσματα φυσικού αερίου που έχουν ήδη βρεθεί στο Ισραήλ και στην Κύπρο, μπορούμε ν’ αντιληφθούμε επί του πρακτέου την αξία του τετραγωνικού χιλιομέτρου. Παραδείγματος χάρη το κοίτασμα Αφροδίτη στο οικόπεδο 12, έχει ένα εμβαδόν της τάξης των 140Km2. Ενώ το κοίτασμα Αχιλλέας στην ελληνική ΑΟΖ, στην περιοχή του Ιονίου είναι πολύ μεγαλύτερο. Αν τώρα εξετάσουμε την περίπτωση της Γαύδου αυτό το μικρό νησί που βρίσκεται μόνο 26 ΝΜ μακριά από την Κρήτη και υπολογίσουμε την πρόσθετη ΑΟΖ που προσφέρει στην Ελλάδα βρίσκουμε ότι το εμβαδόν της είναι 2428Km2. Αμέσως με αυτό το στοιχείο καταλαβαίνουμε την αντικειμενική αξία του νησιού για το όλο θέμα της ΑΟΖ ειδικά αν το συνδυάσουμε με τις γνώσεις που έχουμε όσο αφορά στη Μεσογειακή Ράχη. Διότι δεν είναι μόνο ότι έχουμε ένα μεγάλο εμβαδόν που έχει σημασία, αλλά επιπλέον ότι βρίσκεται σε μία πλούσια περιοχή για τους υδρογονάνθρακες. Η έννοια της ΑΟΖ αφού δίνει έμφαση στην οικονομική δραστηριότητα αποφεύγει έντεχνα τα προβλήματα της υφαλοκρηπίδας. Αφού η Γαύδος έχει κατοίκους, είναι στην ουσία ένα νησί που έχει de facto και de jure μια ΑΟΖ. Σε αυτό το σημείο πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι. Η Γαύδος είναι ένα ελληνικό νησί που πρέπει να ενισχύσουμε. Η επιλογή μας για το 2ο Master Class Τοποστρατηγικής και ΑΟΖ δεν είναι τυχαία. Θέλουμε να δώσουμε όλη την πρέπουσα σημασία σε αυτό το νησί. Δεν θα κοιτάξουμε μόνο την καθαρή θεματολογία του Master Class αλλά θα ενσωματώσουμε μέσα του και τις επαφές μας με τους κατοίκους, θα καταγράψουμε τη δραστηριότητά τους στην περιοχή, έτσι ώστε να έχουμε μία επιστημονική βάση δεδομένων ακόμα και για το ανθρώπινο δυναμικό, για να μπορέσουμε να αναδείξουμε τις ανάγκες που υπάρχουν. Δεν πρόκειται να καθίσουμε με σταυρωμένα χέρια για το θέμα της Γαύδου, αφού ξέρουμε ήδη από τώρα ότι θα παίξει ένα σημαντικό ρόλο για το θέμα της ΑΟΖ. Πρέπει να είμαστε προσεχτικοί σε αυτές τις λεπτομέρειες της στρατηγικής που αφορούν τους ανθρώπους μας. Αλλιώς η στρατηγική δεν έχει νόημα. Επιπλέον η τοποστρατηγική δίνει μία ιδιαίτερη σημασία στις σχέσεις και όχι μόνο στις γεωμετρικές αποστάσεις. Αυτός είναι και ένας τρόπος να ενσωματώσει τα στοιχεία της ΑΟΖ, τα οποία είναι διαφορετικά από το πλαίσιο της υφαλοκρηπίδας. Με αυτή την ανάλυση, βλέπουμε τοπικά υλικά ως ψηφίδες μιας ολικής προσέγγισης. Η Γαύδος δεν είναι μόνο ένα μικρό νησί, όπως νομίζουν οι περισσότεροι. Είναι η απόδειξη επί του πρακτέου της αξίας της ΑΟΖ για την Ελλάδα. Τα νησιά της είναι προικισμένα παιδιά, αν δεν έχει το ταλέντο της ΑΟΖ δεν θα μπορέσει να τα αξιοποιήσει και θα παραμείνει στο πλαίσιο της μιζέριας. Η Γαύδος δείχνει ότι οι λίγοι μπορεί να γίνουν σπάνιοι και να αλλάξουν τα δεδομένα, ενώ συχνά οι πολλοί είναι απλώς λίγοι και παρακολουθούν την πραγματικότητα. Η Γαύδος είναι διαφορετική και το αποδεικνύει. 

Η πρόταση νομοσχεδίου στα αγγλικά

A LAW TO PROVIDE FOR THE PROCLAMATION OF THE EXCLUSIVE

ECONOMIC ZONE BY THE HELLENIC REPUBLIC (Day, Month, 2012)



Short title        1.       This Law may be cited as the Exclusive Economic Zone Law of 2012.
Interpretation   2. (1) In this Law, unless the context otherwise requires –
“Exclusive Economic Zone” means the zone beyond and adjacent to the territorial sea of the Republic, the limits of which are determined by Article 3;
“Republic” means the Hellenic Republic;
“Director” means the Director of the Department of Ministry of Environment, Energy and Climate Change;
“Court” means the Court as provided for in Article 10;
“Living resources” include fish and any other living organisms, except for the sedentary species, as determined by Article 77 of the Convention;
“Non-living resources” means the mineral and other non-living resources normally lying on the sea-bed and its subsoil;
“Nautical mile” means the distance of one thousand eight hundred and fifty two meters;
 “Convention” means the United Nations Convention of the Law of the Sea, which was ratified by the United Nations Convention on the Law of the Sea (Ratification) Law of 1995;
“Minister” means the Minister of Environment, Energy and Climate Change and any other person generally or specifically authorized in this regard.
(2) Definitions, unless otherwise interpreted in this Article, shall have the meaning given to them by the Convention and in case of conflict between this Law and the Convention, the interpretation of the Convention prevails.

Proclamation  3. (1) By this Law, the Exclusive Economic Zone is proclaimed, the outer limit of
and                         which shall not extend beyond the 200 nautical miles from the baselines
Delimitation             from which the breadth of the territorial sea is measured.
of the                    
Exclusive
Economic
Zone
(2) In cases where part of the Exclusive Economic Zone overlaps with part of the Exclusive Economic Zone of any other State, with opposite coasts to those of the Republic, the delimitation between the Exclusive Economic Zone of the Republic and the Exclusive Economic Zone of the other State, shall be effected by agreement by the States directly concerned; in the absence of an agreement, the delimitation of this zone shall not extend beyond the median line or the equidistance line measured from the respective baselines from which the breadth of the territorial sea is measured.

(3) The exact limits of the Exclusive Economic Zone at any given time, shall be made public by Notification issued by the Minister of Foreign Affairs, to be published in the official Gazette of the Republic, as these limits will be shaped according to the specific areas and the possible delimitation agreements to be reached in accordance with the provisions of subsections (1) and (2).

Rights and   4. (1) In the exclusive Economic Zone the Republic has:
Jurisdiction
In the
Exclusive
Economic
Zone
(a) sovereign rights for the purposes of exploring and exploiting, conserving and managing the natural resources, whether living or non-living, of the waters superjacent to the sea-bed and of the sea-bed ant its subsoil, and with regard to other activities for the economic exploitation and exploration of the zone, such as the production of energy from the water, currents and winds;
(b) jurisdiction with regard to:
(i) the establishment and use of artificial islands, installations and structures;
(ii) marine scientific research;
(iii) the protection and preservation of the marine environment;
(2) The rights set out in this article with respect to the sea-bed and subsoil shall be exercised in accordance with Part VI of the Convention-Provisions on the Continental Shelf.

Rights and   5. (1) In exercising its rights and performing its duties under this Law in the Exclusive
Duties of              Economic Zone, the Republic shall have due regard to the rights and duties of
other States         other States and shall act in a manner compatible with the provisions of the
in the                   Convention.
Exclusive
Economic
Zone
(2) In the Exclusive Economic Zone of the Republic, the other States enjoy the rights and perform the duties provided under the Convention. In exercising their rights and performing their duties, States shall have due regard to the rights and duties of the Republic and shall comply with the laws and regulations adopted by the Republic in accordance with the provisions of the Convention and other rules of international law in so far as they are not incompatible with the relevant Part of the Convention.

Conservation  6. The Minister may by order published in the official Gazette of the Republic, to
of the living       determine the allowable catch and the species of the living resources which may be
resources         caught in the Exclusive Economic Zone.

Exploration and  7. (1) No one is allowed to undertake in the Exclusive Economic Zone any
exploitation of         exploration or exploitation of the living resources, except in the cases where
the living                 a permission is given by the Minister, in accordance with this Law or any
resources               other Law or Regulations, or by the Director in accordance with the Law on Fisheries.

(2) (a) Any person violating the provisions of sub-section (1) of this Article, commits an offence and, in case of conviction, he is subject to pecuniary penalty not exceeding one hundred thousand Euro (€ 100.000) or imprisonment for a period not exceeding three years or to both of these penalties. In case of a second or subsequent conviction, this person is subject to pecuniary penalty not exceeding two hundred thousand Euro (€ 200.000) or imprisonment for a period not exceeding five years of to both of these penalties.
(b) In addition to any penalty imposed under the provisions of paragraph (a) of this sub-section, the Court may order the confiscation of any vessel, object, equipment or material, including catch, which was used or caught during the commitment of the offence.

Exploration and 8. (1) No one is allowed to undertake in the Exclusive Economic Zone, any
exploitation          exploration or exploitation of the non-living resources, except for in the
of the non-          cases where a permission is given by the Council of Ministers, in accordance
living                   with this Law or any other Law, or by any other competent authority under
ressources           any other Law or Regulations.

(2) (a) Any person violating the provisions of sub-section (1) of this Article, commits an offence and, in case of conviction, he is subject to pecuniary penalty not exceeding two hundred fifty thousand Euro (€ 250.000) or imprisonment for a period not exceeding five years or to both of these penalties. In case of a second or subsequent conviction, this person is subject to pecuniary penalty not exceeding five hundred thousand Euro (€ 500.000) or imprisonment for a period not exceeding ten years or to both of these penalties.
(b) In addition to any penalty imposed under the provisions of paragraph (a) of this sub-section, the Court may order the confiscation of any vessel, object, equipment, or material, including the non-living resources catch, which was used or caught during the commitment of the offence.


Liability of   9. When an offence is committed by a legal person in violation of the provisions of this Law
legal                and it is proven that this offence is committed with the assent or consent or
person            it is attributed to any negligence of any managing counselor, director, secretary or other
                   officer of the legal entity, this person as well as the legal entity is guilty
                  for the commitment of such an offence. 

Exclusive   10. The District Court of Athens or the Criminal Court, according to the seriousness of
Jurisdiction     the offence, holding its sessions in Athens, shall have exclusive jurisdiction to try
of Court         all offences under this Law and shall have power to impose any penalty provided
                  under this Law or any regulations made thereunder.
Regulations  11. (1) The Council of Ministers may make regulations for the better carrying out of the provisions of this Law.
(2) Without prejudice to the generality of sub-section (1), these regulations may serve all or some of the following purposes, that is:
(a) the preservation of the living resources of the Exclusive Economic Zone;
(b) the protection of the environment in this zone;
(c) with reference to foreign vessels, the regulation of the fishing areas, the types, sizes and amount of gear, and the types, sizes and number of fishing vessels that may be used;
(d) the regulation of matters pertaining to marine scientific research;
(e) the authority of boarding on foreign vessels, inspecting, arresting and confiscating, as may be necessary to ensure compliance with the laws and regulations adopted in order to safeguard the relevant sovereign rights of the Republic; and
(f) licensing procedures for rights to be enjoyed in the Exclusive Economic Zone.
Entry into  12.  This Law enters into force on the Day. Month. 2012
force of this Law

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου