Ἐγὼ τώρα ἐξαπλώνω ἰσχυρὰν δεξιὰν καὶ τὴν ἄτιμον σφίγγω πλεξίδα τῶν τυράννων δολιοφρόνων . . . . καίω τῆς δεισιδαιμονίας τὸ βαρὺ βάκτρον. [Ἀν. Κάλβος]


****************************************************************************************************************************************

.

.
-----------

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΠΟΧΗΣ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΠΟΧΗΣ
ΔΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ - κλικ στην εικόνα

.

.
ΔΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ - κείμενα του Παν. Μαρίνη δημοσιευμένα μεταξύ Σεπτεμβρίου 2016 και Απριλίου 2017.
******************************************************

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΒΑΣΤΙΚΑΣ

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΒΑΣΤΙΚΑΣ
ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΒΑΣΤΙΚΑΣ - ΔΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ - κλικ στην εικόνα

.

.
ΔΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ - κλικ στην εικόνα
****************************************************************************************************************************************

ΤΟ ΝΕΟΝ ΒΙΒΛΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΝ. ΜΑΡΙΝΗ

ΤΟ ΝΕΟΝ ΒΙΒΛΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΝ. ΜΑΡΙΝΗ
κλικ στην εικόνα
****************************************************************************************************************************************

TO SALUTO LA ROMANA

TO SALUTO  LA ROMANA
ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
****************************************************************************************************************************************

ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΠΟΔΕΙΞΙΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΕΩΣ ΤΩΝ ΓΙΓΑΝΤΩΝ

ΕΥΡΗΜΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΟΣΟΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΝ ΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑΣ ΟΣΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΜΙΑΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΜΕΛΙΩΣΙΝ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΚΑΤΑΚΛΥΣΜΙΑΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΑΝΕΥΡΕΣΙΣ ΤΟΥ ΜΟΜΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΔΑΚΤΥΛΟΥ! ΙΔΕ:
Οι γίγαντες της Αιγύπτου – Ανήκε κάποτε το δάχτυλο αυτό σε ένα «μυθικό» γίγαντα
=============================================

.

.
κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα

15 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΝ. ΜΑΡΙΝΗΣ-Η ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ γιά το «Πολυτεχνείο»

Η ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ:
Σήμερον, έχει ανάψει μία διαμάχη --πρωτοστατεί η εφ. ΤΟ ΒΗΜΑ-- τί συνέβη στο Πολυτεχνείο, πόσοι οι νεκροί, οπότε τοποθετούμεθα:

ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΗΜΑΣΤΑΝ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΝΑΙ, "ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ"--αλλωστε από την δεύτερη κιόλας ημέρα είχαμε ΔΗΜΟΣΙΩΣ εκφράσει την αντίθεσί μας στην ΧΟΥΝΤΑ, καθώς και τότε είχαμε δημόσια φωνή και συνδικαλιστικό φοιτητικό αξίωμα --επεξήγησις: εδώ, σ' αυτό το κείμενο, το εμείς δεν είναι μόνον ο πληθυντικός της ταπεινοφροσύνης αλλά προσέτι σημαίνει "εγώ και οι φίλοι μου"), ΛΕΓΟΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ:

1. ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΟΣΑ ΛΕΓΕΙ Ο ΦΑΚΤΟΡΑΣ ΚΑΤΩΤΕΡΩ.

2. ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ?
ΟΣΟΙ ΗΣΑΝ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΔΕΝ ΗΣΑΝ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ (ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΓΝΩΣΤΟ ΜΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟ), ΤΟ ΚΚΕ ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ ΕΝΤΟΛΗ ΑΠΟΧΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΜΜΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΕΝ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ? ΕΞΑΛΛΟΥ ΤΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΚΑΝΗ Ο ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ??? ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΗ ΟΤΙ Η ΧΟΥΝΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ Η ΕΣΣΔ??? ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ Ο ΤΙΤΟ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΩΦ ΚΑΙ ΕΙΧΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΤΗΣ ΠΕΕΑ???? ΟΤΙ ΤΑ ΤΑΝΚΣ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΕΣ ΧΑΛΚΟΜΑΝΙΕΣ ΟΠΩΣ ΤΑ ΤΑΝΚΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ??? ΒΕΒΑΙΩΣ, ΜΕΤΑ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΟΛΛΗΣΑΝ ΣΕ ΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ κλπ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΡΓΥΡΩΣΟΥΝ (με πολύ άργυρο) ΤΗΝ "ΗΡΩΪΚΗ" (με η χωρίς εισαγωγικά, όπως θέλετε, ΔΕΝ πήγαμε εκεί ούτε επειδή ήμασταν ήρωες, ούτε επειδή θέλαμε να γίνουμε, πήγαμε για να διεκδικήσουμε  ένα καλύτερο Ελληνικό μέλλον, αυτό νομίζαμε) ΤΟΥΣ ΠΡΑΞΙ!

3. ΤΙ ΘΕΛΑΜΕ
ΤΙ ΘΕΛΑΜΕ ΚΑΙ ΠΗΓΑΜΕ ΕΚΕΙ???  ΘΕΛΑΜΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΟΧΙ ΤΟ ΚΑΘΕΣΩΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ, ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ, ΤΑ ΠΛΗΡΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΕΞΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

4. ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΙ
ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΝ ΝΕΚΡΟΙ, ΕΙΜΕΘΑ ΚΑΤΗΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ! ΟΜΩΣ, ΥΠΗΡΞΑΝ ΝΕΚΡΟΙ ΕΚΤΟΣ, ΜΑΚΡΙΑ (όπως ο άτυχος νέος που απεβίωσε το μπαλκόνι του στού Ζωγράφου), ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΑΔΕΣΠΟΤΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ (ίσως όμως και από σκοπίμους πυροβολισμούς) ΚΑΙ ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟ! ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΣΑΝ??? ΕΙΔΑΜΕ  ΣΤΗΝ ΛΕΩΦΟΡΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΛΗΞΙΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ, ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΑΜΕ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ, ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΝΑ ΣΦΥΡΙΖΟΥΝ ΣΦΑΙΡΕΣ, ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΙ ΟΥΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟΝ ΤΗΣ ΟΔΟΥ! ΜΥΣΤΗΡΙΟ! ΣΥΝΑΦΩΣ, ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕΤΟ ΤΟΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, ΟΤΙ ΕΞΩ, ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ, ΕΙΧΕ ΣΤΗΘΗ ΕΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΣΕ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΤΗΘΗ ΑΠΟ ΦΟΙΤΗΤΑΣ ή ΑΛΛΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ, ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΣΤΗΣΕΙ??? ΜΥΣΤΗΡΙΟ! ΠΑΝΤΩΣ ΟΧΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!!! ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ ΤΕΡΑΤΩΔΕΙΣ ΦΗΜΕΣ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΜΕ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΑ (ανεφέρετο το όνομα υπουργού Αμύνης γνωστής χώρας... έλεγαν ότι αυτός το είχε στήσει), ΔΕΝ ΘΑ ΤΙΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩΜΕ ΕΔΩ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΜΕ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟΝ ΑΛΗΘΕΥΟΥΝ! ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΚΡΥΠΤΙΚΩΣ ΟΤΑΝ ΕΡΩΤΗΣΑΜΕ: ΥΠΗΡΧΑΝ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, ΠΟΙΕΣ??? "ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΑΝ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΕΜΒΕΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΕΜΕΙΝΕ  ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ  ΝΑ ΦΟΥΝΤΩΣΗ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ"! ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑ??? "ΟΧΙ, ΔΕΝ ΤΗΝ ΗΘΕΛΑΝ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ '67 ΕΙΧΕ ΦΑΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΗΣ ΟΤΑΝ ΕΙΠΕ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ "ΟΧΙ" ΣΤΗΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ"! ΛΙΓΟ ΑΚΑΤΑΛΑΒΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΑ, ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΜΕ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ, ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 1967?! ΑΤΥΧΩΣ! ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΤΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ ΕΓΚΥΡΟΝ  ΓΙΑ ΤΟ "ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ"! ΜΟΝΟΝ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΡΑΣ ΓΡΑΦΟΥΝ! ΕΜΕΙΣ, ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΛΙΓΑ ΕΙΔΑΜΕ, ΑΚΟΥΣΑΜΕ, ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕΤΑ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΟΣ "ΜΟΛΟΓΑΜΕ"!

5. Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
ΠΑΡΕΣΤΗΜΕΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΙ ΤΟΥ 1974, ΟΧΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΛΕΟΝ! ΗΔΗ ΤΟΤΕ ΤΟ ΘΕΑΜΑ ΗΤΟ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟΝ: --ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΣ ΑΠΟΝΤΕΣ, ΤΟΥΣ ΚΟΥΚΟΥΕΔΕΣ, ΝΑ ΚΑΠΕΛΛΩΝΟΥΝ ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΝ! --ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙ ΝΑ ΔΙΔΗ ΓΗ ΚΑΙ ΥΔΩΡ ΣΤΟ ΚΚΕ! --ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΜΜΑ ΤΗΣ Ν.Δ. ΝΑ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΟΥΣ ΙΔΕΟΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΚΛΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΚΕ, ΛΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ, ΑΔΙΑΝΟΗΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ  ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΕΙΔΑΜΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ("Μιά ζωή" καραμανλικοί, μέλη της Ν.Δ., της ΔΑΚΕ κλπ από το 1965 -ΕΡΕ τότε- έως προ εξαμήνου!), ΔΙΑΠΟΡΟΥΣΑΜΕ: ΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΝΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑ ΕΓΝΩΡΙΖΕ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ! --ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΟΠΑΠΑΝΔΡΕΪΚΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΡΠΩΘΟΥΝ, ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΛΥΠΑΣΑΙ! --ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΕΣ! --ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ, ΤΟ ΜΑΛΛΙ ΤΗΣ ΓΡΙΑΣ! --ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΑΡΟ ΠΟΥ ΕΨΑΧΝΕ ΑΠΑΡΗΓΟΡΗΤΟΣ ΝΑ ΒΡΗ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΗΣ ΚΟΠΕΛΛΑΣ ΤΟΥ, ΤΗΣ ΗΛΕΝΙΑΣ, ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΙΧΑΝ ΦΟΝΕΥΣΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ο αθεόφοβος είχε και επεδείκνυε μεγάλου μεγέθους πορτραίτο που ήταν φωτοτυπία από μιά διαφήμισι σαμπουάν)! --ΤΟΥΣ ΚΟΡΔΩΜΕΝΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΤΑΝ ΣΤΕΦΑΝΑ ΕΠΙΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ "ΕΥΓΕ" ΚΑΤΙ ΚΟΥΡΕΛΟΑΝΑΡΧΙΚΩΝ ΠΟΥΧΑΝ ΗΔΗ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΙ ΤΟΥΣ! --ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ, ΝΕΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΑΣ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΜΑΛΩΣΑΝ ΔΙΟΤΙ ΦΩΝΑΖΑΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΣΑΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΩΣ ΟΡΘΑ" (τί λέγαμε? Καταγγέλλαμε τον εκβιαστικό τρόπο που έγιναν τότε οι εκλογές, με ευθύνη της Αριστεράς βεβαίως και του εκβιαστικού διλήμματος που εκτόξευσε  ο κ. Μίκης Θεοδωράκης) ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΘΛΙΒΕΡΟ: ΑΡΧΙΖΕΣ ΝΑ ΒΛΕΠΗΣ ΤΙ ΠΕΤΥΧΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: 
--ΠΕΤΥΧΕ ΤΗΝ ΠΑΛΙΝΟΡΘΩΣΙ ΤΟΥ ΡΕΒΑΝΣΙΣΤΙΚΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ "ΜΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ" ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΕΣΤΗΝΕ ΤΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΥΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΩΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΚΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ ΣΤΟΥΣ ΤΙΤΟ-ΔΗΜΗΤΡΩΦ ΚΑΙ ΗΔΗ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΖΩΟΥΛΑ ΜΑΣ!!! 
--ΠΕΤΥΧΕ ΤΗΝ ΠΑΛΙΝΟΡΘΩΣΙ ΤΟΥ ΣΑΠΙΟΥ ΠΑΛΑΙΟΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΠΙΟ ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΟΥ, ΠΙΟ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥ, ΠΙΟ ΑΞΕΣΤΟΥ, ΠΙΟ ΦΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΙΟ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΥ!!! ΒΛΕΠΑΜΕ ΝΑ ΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΡΙΒΙΣΤΕΣ, ΟΙ ΚΑΡΡΙΕΡΙΣΤΕΣ, ΟΙ ΑΜΟΡΑΛΙΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΟΝΤΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΦΙΛΟΛΑΪΚΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΙΜΗΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ!
ΕΙΠΑΜΕ ΤΟΤΕ: ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΟΔΕΥΣΕΙ ΚΑΤΑ ΚΡΗΜΝΩΝ, ΕΙΘΕ ΝΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ! 
ΟΜΩΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΑΜΕ ΤΟ ΕΙΣ ΠΟΙΟΝ ΒΑΘΟΣ ΑΒΥΣΣΟΥ ΘΑΠΕΦΤΕ Η ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ!!!  

Παν. Μαρίνης

==============================================

Το «Πολυτεχνείο» ως η καθεστωτική εορτή της χρεοκοπημένης Μεταπολίτευσης




Το 1973, στα γεγονότα του «Πολυτεχνείου», συνέβη κάτι πραγματικά εκπληκτικό: Έλληνες φοιτητές διακινδύνευσαν την ζωή τους και την ελευθερία τους με τον πλέον σαφή τρόπο, προκειμένου να διαδηλώσουν ενάντια στην Χούντα των Συνταγματαρχών – και, ει δυνατόν, να την ρίξουν. Αυτός ο έρωτας ελευθερίας σίγουρα αξίζει να τιμηθεί και να εορταστεί. Να μείνει ζωντανός στην μνήμη, να διδάσκει.
Όμως, ευτυχώς στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας έχουμε πολλά παραδείγματα παρόμοιων ηρωικών πράξεων -όχι μόνο ατομικών, αλλά και συλλογικών, όπως του Πολυτεχνείου- και αιματηρών συγκρούσεων. Πράξεων αντίστασης σε παράνομες, αντιδημοκρατικές εξουσίες. Δίκαια αιτήματα που πληρώθηκαν με αίμα. Καμία όμως από τις υπόλοιπες δεν τιμάται με τον ίδιο τρόπο όσο το Πολυτεχνείο.
Ο υπερτονισμός του Πολυτεχνείου εξυψώνει επίσης και την ιστορική σημασία της συγκεκριμένης Χούντας: η Ελλάδα πέρασε πολλές στρατιωτικές δικτατορίες. Η δικτατορία του Παπαδόπουλου σε καμία περίπτωση δεν απετέλεσε την αιμοσταγέστερη ή την φρικωδέστερη δικτατορία της νεότερης ελληνικής ιστορίας, ειδικά αν εξαιρέσουμε την τραγωδία της Κύπρου -που έλαβε χώρα επί Ιωαννίδη, του οποίου η δικτατορία ήταν αρκετά σκληρότερη καίτοι βραχύτερη. Επίσης, υπάρχουν πραξικοπήματα και στρατιωτικές δικτατορίες της νεότερης ελληνικής ιστορίας που κατά έναν ανεξήγητο τρόπο παρουσιάζονται ως και με θετικό τρόπο, ακόμα και από την Αριστερά – διότι, απ’ ότι φαίνεται, εκείνες ήταν «καλές» δικτατορίες, «καλά» πραξικοπήματα, στην αλλόκοτη συλλογική μας ιστορική λογική…
Τι λοιπόν καθιστά το όντως ηρωικό Πολυτεχνείο ηρωικότερο από παρόμοιες πράξεις που δεν μνημονεύονται τόσο συχνά, και την χούντα του Παπαδόπουλου χειρότερη από τρισχειρότερες δικτατορίες που δεν μονοπωλούν τόσο το συλλογικό μας ενδιαφέρον;
Ο σχετικά πρόσφατος χαρακτήρας των γεγονότων θα μπορούσε να αποτελεί μιαν απάντηση – μεσολαβούν μόλις 38 χρόνια. Ναι μεν αυτό σχετίζεται με την ένταση της μνήμης των ζώντων, αλλά μάλλον αποτελεί αντίστροφο επιχείρημα δεδομένου του τί έχουμε θεσμοθετήσει ως κράτος: η Πολιτεία έχει θεσπίσει ολοήμερη σχολική αργία και εκτενή θεωρητική σχολική προετοιμασία για τρία μόνο εθνικά ιστορικά γεγονότα: την Επανάσταση του 1821, το Όχι του 1940 και το Πολυτεχνείο του 1973.
Έτσι, η χούντα του ’67-’74 και η αντίσταση σ’ αυτήν εξισώνεται σε ιστορική σημασία για το νέο ελληνικό κράτος των 190 χρόνων με την Επανάσταση που το γέννησε και με την ηρωική του στάση στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο – ενώ παρόμοιες δικτατορίες και παρόμοιες αντιστάσεις αφήνουν την Πολιτεία παγερά αδιάφορη… Την ίδια Πολιτεία που έχει εξοβελίσει από την σχολική πραγματικότητα το ασύλληπτου ηρωισμού και ιστορικής σημασίας έπος της ΕΟΚΑ, ή τον Μακεδονικό Αγώνα.
Υφίσταται μία και μόνο εξήγηση γι’ αυτήν την προτίμηση:
Με το «Πολυτεχνείο» εορτάζονται δύο πράγματα. Ο ηρωισμός της πράξης αφ’ ενός, αλλά και αυτό που θέλει να αναγνωρίζει το καθεστώς της Μεταπολίτευσης ως την ιδρυτική του στιγμή, και ακόμα παραπέρα την νομιμοποιητικὴ στιγμὴ για ό,τι θα ακολουθούσε.
Η «γενιά του Πολυτεχνείου» γνώριζε, συνειδητά ή ανεπίγνωστα, ότι μόνο η επαναλαμβανόμενη ηρωοποίησή της ως συνόλου θα μπορούσε να της προσφέρει τα «κλειδιά» της νέας πολιτικής περιόδου. Γι’ αυτό αφήνει να εννοηθεί ότι όλοι οι φοιτητές, ως «φοιτητικό κίνημα», αντιστάθηκε ηρωικά - διότι, ως γνωστόν, αν όσοι δηλώνουν ότι ήταν εκείνη την νύχτα πίσω από τα κάγκελα του Πολυτεχνείου όντως ήταν, τότε αυτά τα κάγκελα υπερβαίνουν κατά πολύ το μήκος του τείχους του Βερολίνου.
Ο υπερτονισμός του εορτασμού αφ’ ενός χαρίζει… δυνατές συγκινήσεις στην ίδια την γενιά που έζησε τα γεγονότα («αχ βρε Μαρία, τί ωραίοι και αγωνιστές που ήμασταν τότε»), αφ’ ετέρου εγκαθιδρύει την περίπου ημίθεη φύση της στο διαγενεακό της περιβάλλον –ή τουλάχιστον έτσι νόμιζαν. Ο ενθουσιαστικός αυτοθαυμασμός αυτής της γενιάς εγκαθιδρύει παράλληλα την τοτεμική της εξουσία απέναντι στην επόμενη, δίδει κυκλούμενη άφεση αμαρτιών και μόνιμη θέση αυθεντίας.
Εν τέλει, το «Πολυτεχνείο» επελέγη για να διαδραματίσει τον ρόλο της «τελετουργικής γιορτής του Καθεστώτος» – όπως στην χούντα εορταζόταν η «εθνοσωτήριος επανάστασις», και όπως στο μετεμφυλιακό κράτος της Δεξιάς εορταζόταν ο «Γράμμος-Βίτσι». Πρόκειται για μια εξαιρετική επιλογή, καθ’ ότι η αυτοθυσιαστική και αντιστασιακή φύση της εξέγερσης του Πολυτεχνείου μεταγγίζει την γνησιότητά της και στο ίδιο το καθεστώς, κάτι που λειτούργησε άψογα κατά τις δεκαετίες της Μεταπολίτευσης.
Τώρα όμως, που το καθεστώς της Μεταπολίτευσης είναι πτώμα τυμπανιαίο, μήπως πρέπει να αποσυνδέσουμε την εξέγερση του Πολυτεχνείου από την νομιμοποιητική της, αυτοαγιογραφική χρήση εκ μέρους μιας αδίστακτης πολιτικής γενιάς και κάστας; Και να διερωτηθούμε αν είναι η χούντα του ’67-’74 και η Εξέγερση εναντίον της όντως ένα από τα τρία σημαντικότερα γεγονότα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, όπως εμπράκτως διδάσκουμε στα παιδιά μας;
Μαζί με το τέλος ενός συγκεκριμένου πολιτικού Καθεστώτος, της Μεταπολίτευσης, ίσως πεθαίνει και ο τελετουργικός εορτασμός του ως «εορτής του καθεστώτος», όπως κατέρρεαν τα επιβλητικά αγάλματα των επαναστατών στις χώρες της πρώην σοβιετικής ένωσης. Τώρα, που ακόμα η μεγάλη «παρέα» της «γενιάς του Πολυτεχνείου» προσπαθεί με νύχια και με δόντια να συνεχίσει να κρατά τα ηνία, αυτεξευτελιζόμενη σε όλο και μεγαλύτερη καταβαράθρωση της αξιοπρέπειάς της.  Ίσως είναι νωρίς για να τεθούν αυτές οι νύξεις -μόνο η φυσική, βιολογική φθορά είναι ικανή να πείσει την γενιά του Πολυτεχνείου ότι δεν της ανήκουν τα σκήπτρα της αιώνιας εξουσίας και επιβολής- μα πιστεύουμε ότι συν τω χρόνω θα φανερώνεται ο ρεαλισμός τους.
Σωτήρης Μητραλέξης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου