Ἐγὼ τώρα ἐξαπλώνω ἰσχυρὰν δεξιὰν καὶ τὴν ἄτιμον σφίγγω πλεξίδα τῶν τυράννων δολιοφρόνων . . . . καίω τῆς δεισιδαιμονίας τὸ βαρὺ βάκτρον. [Ἀν. Κάλβος]


****************************************************************************************************************************************

.

.
ΔΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ - κείμενα του Παν. Μαρίνη δημοσιευμένα μεταξύ Σεπτεμβρίου 2016 και Απριλίου 2017.
****************************************************************************************************************************************

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΒΑΣΤΙΚΑΣ

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΒΑΣΤΙΚΑΣ
ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΒΑΣΤΙΚΑΣ - ΔΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ - κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα
****************************************************************************************************************************************

ΤΟ ΝΕΟΝ ΒΙΒΛΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΝ. ΜΑΡΙΝΗ

ΤΟ ΝΕΟΝ ΒΙΒΛΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΝ. ΜΑΡΙΝΗ
κλικ στην εικόνα
****************************************************************************************************************************************

TO SALUTO LA ROMANA

TO SALUTO  LA ROMANA
ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
****************************************************************************************************************************************

ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΠΟΔΕΙΞΙΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΕΩΣ ΤΩΝ ΓΙΓΑΝΤΩΝ

ΕΥΡΗΜΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΟΣΟΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΝ ΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑΣ ΟΣΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΜΙΑΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΜΕΛΙΩΣΙΝ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΚΑΤΑΚΛΥΣΜΙΑΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΑΝΕΥΡΕΣΙΣ ΤΟΥ ΜΟΜΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΔΑΚΤΥΛΟΥ! ΙΔΕ:
Οι γίγαντες της Αιγύπτου – Ανήκε κάποτε το δάχτυλο αυτό σε ένα «μυθικό» γίγαντα
=============================================

.

.
κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα

.

.
κλικ στην εικόνα

16 Ιανουαρίου 2012

Γ. ΔΕΛΑΣΤΙΚ-Οι ΗΠΑ υπονομεύουν την Ευρωζώνη


Δευτέρα, 16/1/2012

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΑΣΤΙΚ

Οι ΗΠΑ υπονομεύουν την Ευρωζώνη

Βολές πολυβόλου κατά ριπάς θύμιζαν την Παρασκευή το βράδυ οι ανακοινώσεις του αμερικανικού οίκου αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας κρατών και επιχειρήσεων Standard and Poor's (S&P). Οχι μία ή δύο, αλλά... εννέα (!) από τις δεκαεπτά χώρες της Ευρωζώνης «εκτέλεσε» ο αμερικανικός οίκος υποβαθμίζοντάς τες κατά μία ή δύο βαθμίδες. Μάλτα, Σλοβενία και Σλοβακία επλήγησαν λιγότερο επώδυνα, καθώς η S&P μείωσε την αξιολόγησή τους κατά μία μόνο βαθμίδα. Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Κύπρος δέχτηκαν πολύ ισχυρότερο «χαστούκι», καθώς τις έριξε δύο σκαλοπάτια πιο κάτω, πετώντας τη Ρώμη στο ίδιο επίπεδο πιστοληπτικής ικανότητας με το... Καζακστάν!

Πολύ πιο επώδυνη πολιτικά, όμως, αν και μίας και μόνης βαθμίδας, ήταν η υποβάθμιση της Γαλλίας και της Αυστρίας, από τις οποίες η S&P αφαίρεσε το «τριπλό Α» που διασφαλίζει δανεισμό του κράτους με χαμηλό επιτόκιο. Με την υποβάθμιση της Γαλλίας πλήττεται ευθέως ο πυρήνας της Ευρωζώνης και αποσταθεροποιείται το ευρώ. Ο γερμανογαλλικός άξονας, πάνω στον οποίο στηρίζεται ολόκληρο το οικοδόμημα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, κλονίζεται σοβαρά. Είναι αδύνατον να μακροημερεύσει η νομισματική ένωση, αν η Γαλλία συνεχίσει επί πολύ να δανείζεται με διπλάσιο ή τριπλάσιο επιτόκιο από όσο δανείζεται η Γερμανία. Υποβαθμίζοντας τη δεύτερη, την τρίτη και την τέταρτη οικονομία της Ευρωζώνης, ο αμερικανικός οίκος συντείνει στην αύξηση του κόστους δανεισμού της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Αυτό θα επιτείνει την ήδη υφιστάμενη υστέρηση των οικονομιών τους έναντι της γερμανικής. Οι χώρες αυτές καταδικάζονται σε μόνιμη διεύρυνση της καθυστέρησής τους σε σχέση με τη Γερμανία, αφού θα είναι υποχρεωμένες να ξοδεύουν πολλές δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ παραπάνω κάθε χρόνο για να αναχρηματοδοτούν το δημόσιο χρέος τους. Και οι γαλλικές, ιταλικές, ισπανικές κ.λπ. επιχειρήσεις όμως θα δανείζονται ακριβότερα από τις γερμανικές, άρα η ανταγωνιστικότητά τους θα υποχωρεί διαρκώς λόγω αυξημένου κόστους δανείων σε σύγκριση με τις αντίστοιχες γερμανικές ομοειδείς επιχειρήσεις και τη φθηνότερη χρηματοδότησή τους.

Είναι μάλλον αφελής όποιος στέκεται αποκλειστικά στην τεχνοκρατική πτυχή του ζητήματος αυτού. Βαρύτατες είναι οι υποψίες ότι αυτές οι κατά συρροήν υποβαθμίσεις κρατών της Ευρωζώνης από τους αμερικανικούς οίκους εξυπηρετούν και πολιτικούς στόχους της αμερικανικής κυβέρνησης, όχι μόνο τα συμφέροντα του αμερικανικού (και παρεμπιπτόντως και του βρετανικού) χρηματοπιστωτικού συστήματος. Ο επίσης αμερικανικός οίκος αξιολόγησης Φιτς έχει ουσιαστικά προαναγγείλει ότι σε δεκαπέντε μέρες, έως τα τέλη Ιανουαρίου το πολύ, θα υποβαθμίσει κι αυτός την πιστοληπτική ικανότητα της Ιταλίας, της Ισπανίας, του Βελγίου και της Ιρλανδίας.
Δεν έχουμε να κάνουμε με κινήσεις που πλήττουν απλώς την αξιοπρέπεια, το «ονόρε» των χωρών του ευρώ. Οι υποβαθμίσεις, που συνεπιφέρουν αύξηση του κόστους δανεισμού τής κάθε χώρας με πολύ διαφορετικά επιτόκια, υπονομεύουν την οικονομική βάση της Ευρωζώνης. Εντείνουν τις φυγόκεντρες τάσεις, καθώς αυξάνουν το κόστος παραμονής της κάθε χώρας στο ευρώ με πολύ διαφορετικούς ρυθμούς.

Είναι προφανές από πολιτική σκοπιά ότι η Ουάσινγκτον έχει καταλήξει στο συμπέρασμα πως ο σημερινός τρόπος λειτουργίας της Ευρωζώνης ενισχύει υπέρμετρα τη γερμανική ηγεμονία στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα οι ΗΠΑ να εκτοπίζονται πολιτικά από τη Γηραιά Ηπειρο ολοένα και περισσότερο.

Δείχνουν οι Αμερικανοί να έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως τα συμφέροντά τους επιβάλλουν να υπονομεύσουν την Ευρωζώνη με τη σημερινή της μορφή, αναχαιτίζοντας έτσι την επέκταση και εδραίωση της γερμανικής παντοδυναμίας. Οι ΗΠΑ είναι σαφέστατα υπέρ μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, η οποία διευκολύνει τη δραστηριοποίηση και των αμερικανικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη. Την ενιαία αγορά τη θέλουν. Διαπιστώνουν όμως ότι ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνει την Ευρωζώνη το Βερολίνο γεννά σοβαρότατους κινδύνους για τα αμερικανικά συμφέροντα.

Χρησιμοποιώντας ως όπλο και τους οίκους αξιολόγησης, που έχουν ήδη βάλει στο στόχαστρο τη Γαλλία, οι Αμερικανοί αποσκοπούν στο να προκαλέσουν ρήξη στις γερμανογαλλικές σχέσεις. Να αποσπάσουν το Παρίσι από το Βερολίνο και να το ωθήσουν στην αναζήτηση οικονομικοπολιτικής συμμαχίας με την Ουάσινγκτον και κατ' επέκταση με το Λονδίνο. Είναι προφανές ότι, αν οι Γερμανοί χάσουν τους Γάλλους και οι τελευταίοι πάνε με τους Αγγλοαμερικανούς, το Βερολίνο θα χάσει αμέσως όλη τη Νότια Ευρώπη.

Τίποτα δεν προδικάζει την ευόδωση των αμερικανικών προσδοκιών, αλλά όλες αυτές οι υπόγειες αντιπαραθέσεις προοιωνίζονται ταραγμένο μέλλον για την Ευρώπη.

ΚΑΡΑΤΟΜΗΣΗ
Πώς οι Αμερικανοί υπέταξαν τη S&P


Τόλμησε ο ίδιος οίκος αξιολόγησης στις 5 Αυγούστου να αφαιρέσει τα «τρία Α» από τις ΗΠΑ, για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια. Ακαριαία δημοσιοποιήθηκε ότι το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης διεξάγει έρευνα για «ύποπτα ευνοϊκές» αξιολογήσεις εταιρειών από την S&P που συνέβαλαν στο ξέσπασμα της κρίσης! Το μήνυμα ήταν σαφές προς τον οίκο αξιολόγησης: «Μαζέψτε τα, αλλιώς σας φορτώνουμε ακόμη και την... παγκόσμια κρίση!». Το μήνυμα ελήφθη. Σε 15 μόλις μέρες ανακοινώθηκε από τους πανικόβλητους μετόχους της S&P ότι... καθαιρούν τον πρόεδρο Ντέβεν Σάρμα και τον αντικαθιστούν με ένα στέλεχος της Σίτιμπανκ! Η τάξη αποκαταστάθηκε. Υποβαθμίζοντας τη Γαλλία, η S&P ξεπληρώνει τα οφειλόμενα στην κυβέρνηση Ομπάμα.

----------
ΣΧΟΛΙΟΝ: ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΔΕΛΑΣΤΙΚ, ΟΜΩΣ ΔΙΑ ΝΑ ΑΚΡΙΒΠΟΛΟΓΟΥΜΕ, ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΓΟΜΕ, ΗΠΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΛΠ. ΝΑ ΛΕΓΟΜΕ, Η ΟΜΑΣ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ--ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗΝ ΤΗΣ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ, ΤΑΣ ΗΠΑ ΚΛΠ. -- ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΙΑ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ, ΕΧΟΥΝ ΓΕΝΙΚΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ (ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΣ ΤΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΝΤΟΣ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΩΣ ΑΠΕΧΘΟΥΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΤΟΚΟΓΛΥΦΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ) ΟΜΩΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΙΚΩΣ !!!

Γιατί το Costa Concordia πλήττει την ελληνική κρουαζιέρα


 Πηγή:www.capital.gr

Γιατί το Costa Concordia πλήττει την ελληνική κρουαζιέρα






Του Ηλία Γ. Μπέλλου


Καίριο πλήγμα στην ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς κρουαζιέρας ενδέχεται να αποδειχθεί το ναυάγιο στο Τζίλιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, συμφερόντων της ιταλικής Costa Cruises, που αποτελεί θυγατρική της Carnival Cοrp., επισημαίνουν μιλώντας στο Capital.gr παράγοντες της ναυτιλιακής βιομηχανίας.


Το πρόβλημα εστιάζεται τόσο στις πιέσεις για νέες ρυθμίσεις που αναμένεται να το συνοδεύσουν -αυτό όπως και κάθε άλλο ναυάγιο- όσο και στο γεγονός ότι η τραγωδία σημειώνεται στο πρώτο τρίμηνο, περίοδος κατά την οποία γίνονται οι κρατήσεις για τουλάχιστον το 30% των θέσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της συμβουλευτικής William Blair & Co που παρακολουθεί την αγορά διεθνώς.


Ακόμα περισσότερο όμως για την Ελλάδα οι τεράστιες επιβαρύνσεις που το ναυάγιο φέρνει για την Carnival Cοrp, ανεξαρτήτως ασφαλιστικής κάλυψης, θέτουν εν αμφιβόλω την δέσμευσή της να προχωρήσει σε επενδύσεις στην χώρα και να χρησιμοποιήσει ως home port το Ηράκλειο της Κρήτης.


Κακή δημοσιότητα


«Πέραν του γεγονότος ότι κάθε ναυτικό ατύχημα είναι αυτονόητα κακή είδηση για την ναυτιλία εν γένει στην περίπτωση της κρουαζιέρας πλήττει την ελκυστικότητα της ως καταναλωτικού προϊόντος», επισημαίνει στο Capital.gr υψηλόβαθμο στέλεχος επιχείρησης του κλάδου. «Πολλοί συνταξιούχοι ή και άλλες κοινωνικές κατηγορίες θα επιλέξουν ασφαλέστερες διακοπές πλήττοντας το σύνολο του κλάδου» τονίζει.


Υπενθυμίζεται πως στελέχη της μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον πλανήτη, της αμερικανικής Carnival που εδρεύουν στο Λονδίνο δήλωναν προ μηνός πως για το 2012 είναι ήδη πολύ αργά για επιθετική αύξηση της ελληνικής τουριστικής αγοράς, τουλάχιστον για την επόμενη χρονιά.


«Όψιμες κραυγές»


Αναφορικά με τα ρυθμιστικά ζητήματα που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν το «ελληνικό στοίχημα» για την κρουαζιέρα, νομικοί κύκλοι που ασχολούνται και με την ναυτιλία υπογραμμίζουν πως «κάθε μεγάλο ναυάγιο φέρνει και μεγάλους τίτλους και μαζί με αυτούς και όψιμες εκκλήσεις πολιτικών που σπεύδουν να αδράξουν την ευκαιρία προβολής» για νέα κανονιστικά πλαίσια, οι οποίες μάλιστα τείνουν να υπερθεματίζουν (π.χ. δημιουργία συνεγγυητικών ταμείων που επιβαρύνουν τον ιδιωτικό τομέα με αμφίβολη λειτουργικότητα, νέους κανονισμούς ασφαλείας αντί να εφαρμοστούν καλύτερα οι ήδη υπάρχοντες κλπ) δημιουργώντας αβεβαιότητα στην αγορά. Αυτό μεταφράζεται, εννέα στις δέκα φορές, σε αναβολή αν όχι αναστολή επενδύσεων.


Χαλάει το deal στην Κρήτη;


Οι κυκλικές κρουαζιέρες (home porting) είναι το μέλλον για την Ελλάδα και πολλά έχουν επενδυθεί στην κατεύθυνση αυτή, ενώ και το νέο επενδυτικό του ΟΛΠ έχει αυτή τη στρατηγική να υπηρετήσει. Στο λιμάνι του Ηρακλείου έχει κλεισθεί συμφωνία με την συνδεδεμένη με την Carnival, Costa Cruises, την ιδιοκτήτρια του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου, για να κάνει home port το νησί από τα μέσα του έτους.


Η συμφωνία αυτή, αν και δεν έχει ασφαλώς χαρακτήρα αποκλειστικότητας, βρίσκεται πλέον υπό επανεξέταση αφού όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες τα κόστη που θα φέρει το ναυάγιο σε συνδυασμό με τις επενδύσεις σε επικοινωνία για την αποκατάσταση της φήμης της εταιρείας θα στρέψουν αλλού την προσπάθεια του ανθρώπινου δυναμικού της.


Θα πρέπει επίσης να εξακριβωθούν οι προθέσεις, υπό τις νέες συνθήκες, της Royal Caribbean, η οποία έχει δηλώσει επισήμως στην ελληνική κυβέρνηση πως θέλει να επενδύσει σε υποδομές στο Ηράκλειο, τοποθετώντας στην οικονομία του νησιού, όπως ισχυρίζονται τα στελέχη της, 60 εκατομμύρια ευρώ.


Who is who

Για την Costa Cruises που έχει την έδρα της στην Γένοβα της Ιταλίας οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες. Η Costa Cruises είναι ένα από τα brands του επιχειρηματία Micky Arison, ο οποίος ηγείται της πολυμετοχικής Carnival Corp. Η Carnival είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου στον πλανήτη με περισσότερα από 100 πλοία. Η θυγατρική της Costa Cruises ήλεγχε μέχρι αυτό το σαββατοκύριακο 15 και στο εξής 14 κρουαζιερόπλοια, ενώ έχει δύο ακόμα υπό ναυπήγηση τα οποία αναμένεται να παραδοθούν αργότερα φέτος. Η ετήσια λειτουργία της Costa στηρίζεται από 1,5 εκατομμύριο πελάτες ενώ απασχολεί στην θάλασσα και στην ξηρά σχεδόν 20.000 άτομα.


Πάνω από τα $600 εκατ. ο λογαριασμός


Η κάλυψη για αστική και άλλες ευθύνες (protection and indemnity) του στόλου της Carnival Corp παρέχεται από την Steamship Mutual και την Standard. Όμως σύμφωνα με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς έχει απαλλαγή στα 10 εκατομμύρια που σημαίνει ότι τόσα θα βάλει, κατ’ ελάχιστον, από την τσέπη της.


Η αξία του πλοίου Costa Concordia είναι ασφαλισμένη με τον όμιλο RSA του Λονδίνου, την πρώην Royal & Sun Alliance, και το ασφαλισμένο κεφάλαιο είναι της τάξης των 600 εκατομμυρίων δολαρίων.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΝ-Έτσι φαγώθηκαν τα λεφτά

Έτσι φαγώθηκαν τα λεφτά





Του Γιώργου Κράλογλου

Στην πολιτική θρασύτητα του ψεύδους και της απόκρυψης της αλήθειας, της διετίας 2009-2011, πρέπει να εντάξουμε, κατά την άποψή μου, και την μεθοδευμένη προσπάθεια να ερμηνευθεί η χρεοκοπία της χώρας μόνο ως συνέπεια του πελατειακού συστήματος που έστησε η 35ετής μεταπολίτευση για να καλυφθούν οι αιτίες που θεμελίωσαν και συντηρούν το αισχρό αυτό σύστημα μέχρι και σήμερα.

Οι αιτίες που έχουν ρίζες στην σύνθετη κομματική νοοτροπία του πασοκισμού, του νεοδημοκρατισμού και του αριστερισμού.


Του πασοκισμού της δεκαετίας του 1980, όπου τους κοινοτικούς πόρους της τότε ΕΟΚ τούς χάριζαν στους αγρότες σαν «λεφτά του Παπαντρέα». Οι Μαυράκηδες της ΔΕΗ μπορούσαν να κάνουν «δώρο» στον εαυτό τους από το ταμείο της ΔΕΗ. Οι Πιπεργιάδες να αναλαμβάνουν ως ΓΕΝΟΠ την ΔΕΗ και να την κρατάνε γερά μέχρι σήμερα χαρίζοντας τζάμπα ρεύμα στους 35.000 εργαζόμενους. Οι Κοσκωτάδες να βαφτίζονται νέα τζάκια και να αγοράζουν ό,τι υπήρχε προς πώληση. Οι αφισοκολλητές και οι κλακαδόροι να βαφτίζονται βιομήχανοι και να αναλαμβάνουν τις κρατικές επιχειρήσεις, ενώ δεν γνώριζαν την διαφορά μεταξύ ίππου, γαϊδουριού και ιπποδύναμη... Οι φίλοι του ΠΑΣΟΚ να ξεχνούν πρόστιμα και διώξεις γιατί ήταν παιδιά του λαού...


Ο Νεοδημοκρατισμός ως συνεχιστής της γνωστής αλαζονείας της δεξιάς, ότι το κράτος είναι κατάκτησή μας και ιδιοκτησία μας και άρα δεν θα αφήσουμε να μας το πάρουν οι πασόκοι. Αλλά επειδή οι πασόκοι το κράτησαν μια 20ετία, το 2005 με το σύνθημα «αλλάζουμε το κράτος» το μεγαλώσαμε, το επεκτείναμε. Και μαζί του δυναμώσαμε κρατικές συντεχνίες μαζί με επαγγελματικές (φορτηγατζήδες, ταξιτζήδες, βυτιοφόρα, φαρμακοποιούς, συμβολαιογράφους και άλλους) για να φτιάξουμε ένα νέο κράτος πάνω στο κράτος του ΠΑΣΟΚ...


Ο αριστερισμός των Βορείων και Νοτίων Προαστίων με τις δεξιές τσέπες και τα επαγγέλματα όπου κατά κανόνα συναντάμε τους φοροφυγάδες (γιατροί, δικηγόροι, καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες, μηχανικοί) αλλά ψηφίζουν κατά συνείδηση... ενάντια στην ολιγαρχία που γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα, αφού εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον δεν υπάρχει το παντεσπάνι που κυνηγάει η ολιγαρχία...


Εκτός αν εννοούμε ολιγαρχία τους περίπου 300 μεσάζοντες, κρατικοδίαιτους και γνωστούς σε όλους μας απατεώνες (φίλους κομμάτων και κυβερνήσεων) που εμφανίζονται κατά καιρούς ως επενδυτές, «καμακώνουν» (γιατί δεν αγοράζουν) κάποια ψοφίμια της ελληνικής οικονομίας και στην συνέχεια αν δεν μπουν ολίγον φυλακή... (για τα μάτια του κόσμου) «μεταναστεύουν» στο Λονδίνο, στο Παρίσι και στην Νέα Υόρκη για να επανέλθουν αργότερα (ίσως και μέσω δραχμής) άσπιλοι... και αμόλυντοι...


Αυτές οι νοοτροπίες που έχουν σχηματοποιηθεί αριστοτεχνικά έχουν μετασχηματίσει μεγάλο μέρος και της κοινωνίας που επεδίωξε να γίνει πελάτης των κομμάτων-φορέων της κάθε συγκεκριμένης νοοτροπίας, με ανταμοιβή τον διορισμό του στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα ή και την παρουσία του στην Βουλή, ως μέλος, αν μπορεί να «διδάξει» την νοοτροπία...


Η πρόσφατη οδική συμπεριφορά ενός εκ των θεμελιωτών του ΠΑΣΟΚ, του κ. Κ. Κουλούρη, και στη συνέχεια ο «πολιτισμένος» διάλογός του με την αποκάλυψη της νοοτροπίας και των «μηχανισμών» λειτουργίας του πασοκισμού, επιβεβαιώνει νομίζω τα όσα ισχυρίζομαι παραπάνω.


Οι υποθέσεις SIEMENS, υποβρυχίων, Βατοπεδίου, δύο ιδιωτικών Τραπεζών μαζί με τους πρωταγωνιστές των υποθέσεων αυτών και με τις αναφορές τόσο του κ. Γ. Παπανδρέου όσο και του κ. Κ. Καραμανλή σε διαπλεκόμενους, συμφέροντα και νταβατζήδες, δείχνει κατά τον πλέον λαμπρό τρόπο ότι πριν τα φαινόμενα αυτά υπήρξε μια νοοτροπία που με απόλυτη σκοπιμότητα προώθησαν τα κόμματα της μεταπολίτευσης.


Αυτή την νοοτροπία προσπαθούν τώρα να καλύψουν με πολιτική απάτη. Αφετηρία ήταν το καθόλου συμπτωματικό σχόλιο του κ. Θ. Πάγκαλου «μαζί τα φάγαμε», που καλλιεργήθηκε από κυβερνητικούς παράγοντες, από την αντιπολίτευση και μέσα ενημέρωσης για να βρεθεί μια αιτία εκτόνωσης του φορολογούμενου μισθωτού και συνταξιούχου που, ενώ προεκλογικά του είπαν «λεφτά υπάρχουν», μετεκλογικά άκουσε ότι δεν υπάρχουν ούτε τα δικά του λεφτά για την σύνταξη του και την περίθαλψή του...


Επέλεξαν λοιπόν ως εξήγηση μόνο τα περί πελατειακού κράτους κρύβοντας έτσι τον Πασοκισμό του «τσάμπα μάγκα». Τον Νεοδημοκρατισμό της αλαζονείας και του εγωισμού. Και τον Αριστερισμό του επαγγελματία αντιδραστικού χωρίς ευθύνες και συμμετοχή...


Πιστεύουν προφανώς ότι έχοντας ο ψηφοφόρος ως εξήγηση για την καταστροφή της χώρας το πελατειακό σύστημα που δήθεν ανήκει στο παρελθόν... μπορούν να συνεχίσουν ανενόχλητοι με την ίδια νοοτροπία.


Έτσι, άπαντες συμφωνούν στην διατήρηση του κρατικού τομέα ως έχει, χωρίς αλλαγές και μειώσεις. Άπαντες συμφωνούν ότι το μάρμαρο θα συνεχίσουν να το πληρώνουν όσοι ανήκουν στον εξαθλιωμένο πλέον ιδιωτικό τομέα. Και, τέλος, θεωρούν άπαντες ότι αυτό που πρέπει να τους απασχολεί είναι οι εκλογές και μόνο οι εκλογές.


Ίσως λοιπόν να μην ξαναδούμε το ΠΑΣΟΚ, τη Ν.Δ. και την αριστερά, όπως ήταν παλιά.


Αλλά από τον πασοκισμό, τον νεοδημοκρατισμό και τον αριστερισμό δεν πρόκειται να γλιτώσουμε.



george.kraloglou@capital.gr

Costa Concordia-ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΔΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ

ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΔΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ

Εξι οι νεκροί από το ναυάγιο του Concordia

Ενας ακόμη άνθρωπος ανασύρθηκε νεκρός από τα συνεργεία διάσωσης στο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Ansa.

Σύμφωνα με το σωσίβιο που φορούσε -πορτοκαλί- πρόκειται για επιβάτη. Το πτώμα του βρέθηκε στο δεύτερο κατάστρωμα, στο τμήμα του πλοίου που δεν έχει βυθιστεί. Τα στοιχεία του δεν έχουν ακόμα δημοσιοποιηθεί.
Οι αγνοούμενοι είναι δεκαπέντε, ανάμεσά τους τέσσερις Ιταλοί: ένας 36χρονος άντρας και η πεντάχρονη κόρη του και δυο γυναίκες από τη Σικελία.
Ανάμεσα στους αγνοούμενους είναι δύο ζευγάρια Γάλλων και δύο Αμερικανοί. Η πρεσβεία των ΗΠΑ ανακοίνωσε μέσω Facebook ότι από τους 120 αμερικανούς επιβάτες, οι 118 έχουν βρεθεί.
Οι διασώστες εκφράζουν φόβους ότι οι άσχημες καιρικές συνθήκες σήμερα δεν θα επιτρέψουν τις έρευνες, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι ελπίδες για την εξεύρεση επιζώντων.


Ηδη οι έρευνες ήταν πολύ δύσκολες εξαιτίας της κλίσης 90 μοιρών του πλοίου και του κινδύνου να βυθιστεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Οι δύτες αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια, όπως έπιπλα που έχουν μετακινηθεί, γκρεμισμένα διαχωριστικά και κλειστές πόρτες.
Τα συνεργεία, που συνέχισαν όλη τη νύχτα τις έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοούμενων, βρήκαν το πτώμα ενός επιβάτη που φορούσε σωσίβιο. Το πτώμα βρέθηκε στο δεύτερο κατάστρωμα.
Χθες εντοπίστηκαν νεκροί δύο ηλικιωμένοι άνδρες. Φορούσαν σωσίβια γιλέκα και βρέθηκαν σε καμπίνα στο πίσω μέρος του βυθισμένου τμήματος του κρουαζιερόπλοιου. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για έναν 86χρονο Ιταλό και έναν 68χρονο Ισπανό.
Επίσης, τα ξημερώματα της Κυριακής είχαν εντοπιστεί ζωντανοί στην καμπίνα τους ένα ζευγάρι Νοτιοκορεατών που βρισκόταν στη κρουαζιέρα για το μήνα του μέλιτος. Και οι δύο ήταν σε καλή κατάσταση.
Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης τονίζουν ότι οι ομάδες διάσωσης δίνουν πραγματική μάχη με το χρόνο, καθώς με την πάροδο των ωρών μειώνονται όλο και περισσότερο οι πιθανότητες να βρεθούν άλλοι επιζώντες, ενώ υπάρχει παράλληλα ο κίνδυνος να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η κλίση του κρουαζιερόπλοιου, καθιστώντας ουσιαστικά αδύνατη την μετακίνηση στους εσωτερικούς του χώρους.

«Ο κυβερνήτης έκανε λάθη», παραδέχεται η εταιρεία
Εν τω μεταξύ η εταιρεία κρουαζιέρας Costa Crociere παραδέχεται ότι ο πλοίαρχος έκανε λανθασμένες εκτιμήσεις και δεν ακολούθησε τις διαδικασίες που προβλέπονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Κατά του κυβερνήτη Φραντσέσκο Σκετίνο εκκρεμούν σοβαρές κατηγορίες, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Costa Crociere. Ο πλοίαρχος κατηγορείται για ανθρωποκτονίες κατά συρροή και εγκατάλειψη του πλοίου και βρίσκεται υπό κράτηση στο Γκροσέτο. «Εκανε λάθος εκτιμήσεις οι οποίες είχαν σοβαρές επιπτώσεις και δεν διαχειρίστηκε την κρίση ακολουθώντας τις διαδικασίες της Costa Crociere, οι οποίες συμβαδίζουν με τους διεθνείς κανόνες.
«Η πορεία που ακολούθησε το πλοίο δεν ήταν η σωστή», τόνισε ο εισαγγελέας του Γκροσέτο Φραντσέσκο Βερούζιο, ο οποίος έχει αναλάβει τις έρευνες. «Πλησίασε τόσο πολύ το νησί Τζίλιο, χτύπησε στα βράχια, άνοιξε μια ρωγμή στην αριστερή του πλευρά και τεράστιες ποσότητες νερού άρχισαν να εισρέουν στο πλοίο μέσα σε ελάχιστα λεπτά», τόνισε ο ίδιος.
«Πρόκειται για ένα σοβαρό ανθρώπινο λάθος με τραγικές συνέπειες», επισήμανε ο ιταλός υπουργός Αμυνας Τζιαμπάολο Ντι Πάολα.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του μαύρου κουτιού, το πλοίο έπλεε μόλις 150 μέτρα από την ακτή, μια απίστευτα μικρή απόσταση, όπως ορίζουν οι κανόνες ναυσιπλοΐας.
Ενα ακόμα επιβαρυντικό στοιχείο, σύμφωνα με την ακτοφυλακή είναι ότι ο καπετάνιος βρισκόταν στις ακτές του νησιού Τζίλιο λίγο μετά τα μεσάνυχτα, ενώ οι επιβάτες παρέμεναν ακόμα στο πλοίο.

Ανυπολόγιστο το κόστος
Στα 85 έως 95 εκατ. δολάρια εκτιμάται μέχρι στιγμής η ζημιά από το ναυάγιο του Costa Concordia, ανακοίνωσε η αμερικανική ναυτιλιακή εταιρία Carnival.
Το ποσό αυτό αντικατοπτρίζει μόνο τα διαφυγόντα κέρδη από το ναυάγιο του πλοίου. «Η εταιρία πιστεύει ότι το κόστος της ζημίας θα αυξηθεί, αλλά ακόμα δεν μπορεί να το υπολογίσει», υπογραμμίζεται σε ανακοίνωσή της από τη Νέα Υόρκη.

«Σκηνές Αποκάλυψης και πανικός»
Τη στιγμή του ναυαγίου το πλοίο μετέφερε 4.229 άτομα -3.200 τουρίστες 60 εθνικοτήτων και περίπου χίλια μέλη του πληρώματος, εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν Ασιάτες.
Πολλοί από τους επιβάτες περιγράφουν τις «σκηνές της Αποκάλυψης» και «τον πανικό» που ακολούθησαν την πρόσκρουση του πλοίου και καταγγέλλουν ότι αρκετά από τα μέλη του πληρώματος δεν μιλούσαν αγγλικά ή ιταλικά και δεν κατέβασαν τις σωσίβιες λέμβους.
Ενας Γάλλος που επέβαινε στο πλοίο ανακοίνωσε πως θα μηνύσει την πλοιοκτήτρια εταιρία. «Επικρατούσε πλήρης αποδιοργάνωση. Πέρασε μιάμιση ώρα πριν σημάνει συναγερμός", δήλωσε ο Ολιβιέ Καρασκό στην γαλλική εφημερίδα Sud Ouest.
Μέσα στον πανικό, δεκάδες επιβάτες έπεσαν στο νερό και χτύπησαν στα βράχια, κάτι που εξηγεί ότι οι περισσότεροι τραυματίες έχουν υποστεί κατάγματα στα χέρια και τα πόδια. Ακόμα πολλοί ήταν εκείνοι που αναγκάστηκαν να κολυμπήσουν μέχρι το νησί Τζίλιο.